browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Gezonde pastasalade

De bruine vorm van pasta is de meest gezonde pasta. Wil je dus een hele gezonde pastasalade, maak het dan in ieder geval met de lichtbruine pastavormen. Het grootste effect op het gezond zijn of niet van een pastasalade, hebben natuurlijk de ingrediënten.

Gezonde pastasalade

Hier hebben wij het recept voor een hele gezonde pastasalade. Wat heb je nodig voor 1 persoon?

  • 100 tot 150 gram pasta, dit kan bijna elke soort pasta zijn, pak gewoon wat je lekker vindt. Onthoud: bruine pasta is nog gezonder dan de meer gele variant
  • 150 tot 200 gram cherrytomaatjes
  • Een kwart tot een halve komkommer
  • Zwarte olijvenstukjes
  • Verse bieslook voor de smaak
  • 1 tot 2 eetlepels balsamico azijn
  • Olijfolie, bedenk wel: hoe minder je hiervan in de pasta doet, hoe gezonder de pasta is. Een klein scheutje is dus genoeg
  • Peper en zout naar smaak
  • Misschien nog een paar blaadjes basilicum, ook naar smaak

Omdat er geen vlees bij deze gezonde pastasalade zit, is het misschien nog wel het beste om dit als bijgerecht bij bijvoorbeeld een barbecue te nemen (dan wel voor meerdere personen). Maar hij kan ook prima als hoofdgerecht worden gegeten. Als hoofdgerecht is het misschien een beetje weinig, maar dan kun je meer pasta en ingrediënten toevoegen.

De bereiding spreekt voor zich. Kook de pasta zoals aangegeven op de verpakking, laat het afkoelen en voeg de ingrediënten in de volgorde als hierboven toe. Is dit allemaal klaar? Dan kan de pastasalade gegeten worden!